Equip Humà
El nostre equip humà, un dels nostres actius essencials
Equip humà
Comitès
Els comitès permanents de la Fundació Acadèmia, són grups de treball interdepartamentals que impliquen el personal en el desenvolupament de l’estratègia, promouen l’assumpció de responsabilitats, afavoreixen la creativitat i la innovació, milloren la comunicació i contribueixen a la cultura del treball en equip.
Actualment existeixen cinc comitès permanents.
COMITÈ DE COMUNICACIÓ
CCOM
Coordinació: Blanca Condomines / Daniel Prieto
Aquest comitè treballa per garantir una difusió eficient, coherent i alineada amb l’estratègia institucional, tant en l’àmbit intern com extern. Col·labora amb totes les àrees per assegurar una comunicació clara, coordinada i orientada als públics destinataris
COMITÈ D’EMERGÈNCIES
CEMER
Coordinació: Eva M. Mach
És l’encarregat de vetllar i dur a terme les actuacions en cas de qualsevol emergència i de l’avaluació de riscos laborals i de vigilància de la salut
COMITÈ D’IMATGE
CIMT
Coordinació: Odina Macias
Desenvolupa i manté actualitzats els documents divulgatius i corporatius de l’entitat i vetlla per la correcció i l’homogeneïtat de la informació que s’emet pels diferents canals de comunicació de l’Acadèmia
COMITÈ D’INNOVACIÓ
CINOR
Coordinació: Xavier Nieves / Ivan Vieco
Identifica i fa propostes concretes de millora per optimitzar recursos; promou la innovació en les diferents àrees i millora l'eficiència dels processos que es porten a terme a l'Acadèmia
COMITÈ DE QUALITAT I SOSTENIBILITAT
CQS
Coordinació: Enric Clarella
Grup de treball encarregat de la millora del sistema de gestió de qualitat de l’Acadèmia, seguint el model EFQM i els criteris de sostenibilitat d'acord amb els estàndards GRI
Conciliació i Beneficis socials
La Fundació Acadèmia, està compromesa amb buscar un equilibri saludable entre la vida laboral, personal i familiar de les persones treballadores i amb el benestar integral de l’equip.
Per això, ha implementat una sèrie d'iniciatives per facilitar aquest equilibri, millorar el benestar de les persones, i també reconèixer i valorar el seu compromís.
Flexibilitat i Jornada Laboral, conciliació familiar
Reducció de jornada
S’ofereix la possibilitat de reduir la jornada fins a tres hores setmanals al personal major de 60 anys, per fer més lleugera la càrrega laboral els darrers anys de la seva vida professional
Jornada intensiva estival
El 85% del personal gaudeix de jornada intensiva durant els mesos de juliol i agost, que facilita un descans més llarg i millora la conciliació familiar
Teletreball i flexibilitat horària
Implementem el teletreball flexible per facilitar la conciliació familiar i reduir l'impacte ambiental
Festes especials
Festa la tarda de la Diada de Sant Jordi i de la Revetlla de Sant Joan, per facilitar la conciliació i el benestar de l'equip
Beneficis i Ajuts econòmics
Ajut econòmic per al personal amb fills
Oferim un ajut econòmic per al personal amb fills d'entre 1 i 18 anys, contribuint a alleugerir les despeses familiars
Compensació de despeses per Teletreball
S’abona un import en concepte de compensació per les despeses associades al Teletreball
Reconeixement i Benestar
Reconeixement al compromís
L’Acadèmia disposa d’una compensació extraordinària per fidelitat i permanència a l'entitat, que valora l'esforç i dedicació de les persones treballadores
Reconeixement mèdic
S’ofereix un reconeixement mèdic anual per a tot el personal, tenint cura de la salut i el benestar de les persones
Descomptes en activitats culturals i d'oci
Es facilita l’accés a activitats culturals i d'oci amb descomptes especials per promoure la cultura i oferir alternatives de lleure
Lot de Nadal
S’ofereix un lot de Nadal per a tot el personal, com a mostra d'agraïment i reconeixement
Formació i Desenvolupament
Programa de formació
Es disposa d'un pla de formació anual, que afavoreix el desenvolupament professional i personal de les persones
Retribució i Programa Social
83,71%
16,29%
Retribució
La Fundació estableix actuacions perquè el seu personal se senti integrat en l’organització amb motivació i fidelització cap a l’entitat.
L’Acadèmia té establert un sistema de retribució variable, com a element de gestió, amb la finalitat principal d’incentivar les actituds i el nivell d’implicació de les persones. La política de retribució variable consta de:
- Objectius individuals
- Avaluació de l’actitud personal i implicació en el projecte Acadèmia (AIPA)
- Valoració de la professionalitat
- Ajut econòmic per al personal amb fills entre 1 i 18 anys
- Reconeixement del compromís i la implicació amb l'Acadèmia
- Compensació de despeses per teletreball
- Dinars
- Nivell C de Català
La retribució variable representa un 16,29% del total dels salaris.
Programa social
Aquest curs hem gaudit de l’aperitiu de Nadal amb els nostres companys
Política de seguretat i salut per a les persones
A l’Acadèmia, vetllem per garantir la seguretat i salut integral de les persones, impulsem la millora contínua de les condicions de treball i, disposem de diferents eines:
- Existència d’un Comitè d’Emergències permanent
- Presentacions periòdiques del pla d’emergències i simulacres d’evacuació
- L’Acadèmia ofereix anualment un reconeixement mèdic al personal
- Millores contínues als espais de treball i incorporació d’elements ergonòmics i tecnològics
- Realització periòdica de cursos de Reanimació Cardiopulmonar per al personal
- Realització de formació en Primers Auxilis
- Mesuraments mensuals de la qualitat de l’aire a tots els espais de l’Acadèmia
- Pla de prevenció per a les filials amb seu pròpia, Girona i el Vallès Occidental
Aquest curs s’ha actualitzat el Pla d’autoprotecció de la seu de Can Caralleu.
Clima laboral a l'Acadèmia
Les nostres persones
A la Fundació Acadèmia i la Fundació InterAc Salut, comptem amb un equip de persones compromès que és en part, responsable dels bons resultats obtinguts i del creixement constant de les activitats i serveis. Aquí teniu algunes dades de l’equip:
| Homes | Dones | Total | |
|---|---|---|---|
| Fundació Acadèmia | 16 | 26 | 42 |
| Fundació InterAc Salut | 0 | 5 | 5 |
| Total | 16 | 31 | 47 |
Incorporacions 2024
7 incorporacions de dones
1 incorporació d'un home
Baixes 2024
4 baixes de dones
5 baixes d'homes
Absentisme 2024
2.208h
3.088h 672h
han estat de baixa de paternitat.
La mitjana d’hores d’absentisme és de
127 hores / persona
No s’ha produït cap accident de treball
Formació i desenvolupament professional
A les reunions anuals entre responsables i treballadors (AIPA), es detecten necessitats formatives que s’incorporen al Pla anual de Formació. Aquest curs s’han realitzat diversos cursos de millora d’eines ofimàtiques i de temes tècnics específics de diverses àrees.
La formació general s’ha centrat en la comunicació i el lideratge d’equips.
dones formades
130,5h
homes formats
304h
