Memòria del curs
2024-2025

Equip Humà

El nostre equip humà, un dels nostres actius essencials

Equip humà

Comitès

Els comitès permanents de la Fundació Acadèmia, són grups de treball interdepartamentals que impliquen el personal en el desenvolupament de l’estratègia, promouen l’assumpció de responsabilitats, afavoreixen la creativitat i la innovació, milloren la comunicació i contribueixen a la cultura del treball en equip.

Actualment existeixen cinc comitès permanents.

COMITÈ DE COMUNICACIÓ

CCOM

Coordinació: Blanca Condomines / Daniel Prieto

Aquest comitè treballa per garantir una difusió eficient, coherent i alineada amb l’estratègia institucional, tant en l’àmbit intern com extern. Col·labora amb totes les àrees per assegurar una comunicació clara, coordinada i orientada als públics destinataris

COMITÈ D’EMERGÈNCIES

CEMER

Coordinació: Eva M. Mach

És l’encarregat de vetllar i dur a terme les actuacions en cas de qualsevol emergència i de l’avaluació de riscos laborals i de vigilància de la salut

COMITÈ D’IMATGE

CIMT

Coordinació: Odina Macias

Desenvolupa i manté actualitzats els documents divulgatius i corporatius de l’entitat i vetlla per la correcció i l’homogeneïtat de la informació que s’emet pels diferents canals de comunicació de l’Acadèmia

COMITÈ D’INNOVACIÓ

CINOR

Coordinació: Xavier Nieves / Ivan Vieco

Identifica i fa propostes concretes de millora per optimitzar recursos; promou la innovació en les diferents àrees i millora l'eficiència dels processos que es porten a terme a l'Acadèmia

COMITÈ DE QUALITAT I SOSTENIBILITAT

CQS

Coordinació: Enric Clarella

Grup de treball encarregat de la millora del sistema de gestió de qualitat de l’Acadèmia, seguint el model EFQM i els criteris de sostenibilitat d'acord amb els estàndards GRI

Conciliació i Beneficis socials

La Fundació Acadèmia, està compromesa amb buscar un equilibri saludable entre la vida laboral, personal i familiar de les persones treballadores i amb el benestar integral de l’equip.

Per això, ha implementat una sèrie d'iniciatives per facilitar aquest equilibri, millorar el benestar de les persones, i també reconèixer i valorar el seu compromís.

Flexibilitat i Jornada Laboral, conciliació familiar

Reducció de jornada

S’ofereix la possibilitat de reduir la jornada fins a tres hores setmanals al personal major de 60 anys, per fer més lleugera la càrrega laboral els darrers anys de la seva vida professional

Jornada intensiva estival

El 85% del personal gaudeix de jornada intensiva durant els mesos de juliol i agost, que facilita un descans més llarg i millora la conciliació familiar

Teletreball i flexibilitat horària

Implementem el teletreball flexible per facilitar la conciliació familiar i reduir l'impacte ambiental

Festes especials

Festa la tarda de la Diada de Sant Jordi i de la Revetlla de Sant Joan, per facilitar la conciliació i el benestar de l'equip

Beneficis i Ajuts econòmics

Ajut econòmic per al personal amb fills

Oferim un ajut econòmic per al personal amb fills d'entre 1 i 18 anys, contribuint a alleugerir les despeses familiars

Compensació de despeses per Teletreball

S’abona un import en concepte de compensació per les despeses associades al Teletreball

Reconeixement i Benestar

Reconeixement al compromís

L’Acadèmia disposa d’una compensació extraordinària per fidelitat i permanència a l'entitat, que valora l'esforç i dedicació de les persones treballadores

Reconeixement mèdic

S’ofereix un reconeixement mèdic anual per a tot el personal, tenint cura de la salut i el benestar de les persones

Descomptes en activitats culturals i d'oci

Es facilita l’accés a activitats culturals i d'oci amb descomptes especials per promoure la cultura i oferir alternatives de lleure

Lot de Nadal

S’ofereix un lot de Nadal per a tot el personal, com a mostra d'agraïment i reconeixement

Formació i Desenvolupament

Programa de formació

Es disposa d'un pla de formació anual, que afavoreix el desenvolupament professional i personal de les persones

Retribució i Programa Social

Retribució fixa
83,71%
Retribució variable
16,29%

Retribució

La Fundació estableix actuacions perquè el seu personal se senti integrat en l’organització amb motivació i fidelització cap a l’entitat.

L’Acadèmia té establert un sistema de retribució variable, com a element de gestió, amb la finalitat principal d’incentivar les actituds i el nivell d’implicació de les persones. La política de retribució variable consta de:

  • Objectius individuals
  • Avaluació de l’actitud personal i implicació en el projecte Acadèmia (AIPA)
  • Valoració de la professionalitat
  • Ajut econòmic per al personal amb fills entre 1 i 18 anys
  • Reconeixement del compromís i la implicació amb l'Acadèmia
  • Compensació de despeses per teletreball
  • Dinars
  • Nivell C de Català

La retribució variable representa un 16,29% del total dels salaris.

Programa social

Aquest curs hem gaudit de l’aperitiu de Nadal amb els nostres companys

Política de seguretat i salut per a les persones

A l’Acadèmia, vetllem per garantir la seguretat i salut integral de les persones, impulsem la millora contínua de les condicions de treball i, disposem de diferents eines:

  • Existència d’un Comitè d’Emergències permanent
  • Presentacions periòdiques del pla d’emergències i simulacres d’evacuació
  • L’Acadèmia ofereix anualment un reconeixement mèdic al personal
  • Millores contínues als espais de treball i incorporació d’elements ergonòmics i tecnològics
  • Realització periòdica de cursos de Reanimació Cardiopulmonar per al personal
  • Realització de formació en Primers Auxilis
  • Mesuraments mensuals de la qualitat de l’aire a tots els espais de l’Acadèmia
  • Pla de prevenció per a les filials amb seu pròpia, Girona i el Vallès Occidental

Aquest curs s’ha actualitzat el Pla d’autoprotecció de la seu de Can Caralleu.

Clima laboral a l'Acadèmia

Les nostres persones

A la Fundació Acadèmia i la Fundació InterAc Salut, comptem amb un equip de persones compromès que és en part, responsable dels bons resultats obtinguts i del creixement constant de les activitats i serveis. Aquí teniu algunes dades de l’equip:

Homes Dones Total
Fundació Acadèmia 16 26 42
Fundació InterAc Salut 0 5 5
Total 16 31 47

Incorporacions 2024

7
incorporacions de dones
1
incorporació d'un home

Baixes 2024

4
baixes de dones
5
baixes d'homes

Absentisme 2024

2.208h
3.088h

672h
han estat de baixa de paternitat.

La mitjana d’hores d’absentisme és de
127 hores / persona

No s’ha produït cap accident de treball

Formació i desenvolupament professional

A les reunions anuals entre responsables i treballadors (AIPA), es detecten necessitats formatives que s’incorporen al Pla anual de Formació. Aquest curs s’han realitzat diversos cursos de millora d’eines ofimàtiques i de temes tècnics específics de diverses àrees.
La formació general s’ha centrat en la comunicació i el lideratge d’equips.

14
dones formades
130,5h
9
homes formats
304h
Aquesta pàgina fa servir cookies
Aquesta pàgina fa servir cookies de tercers per analitzar el tràfic. Pots veure'n els detalls a Google - Política de privacitat, així com consultar la nostra Política de privacitat