Memòria del curs
2023-2024

Equip Humà

Un equip humà identificat i compromès

Equip humà

Comitès

Els comitès permanents de la Fundació Acadèmia, són grups de treball interdepartamentals que impliquen el personal en el desenvolupament de l’estratègia, promouen l’assumpció de responsabilitats, afavoreixen la creativitat i la innovació, milloren la comunicació i contribueixen a la cultura del treball en equip.

Actualment existeixen quatre comitès permanents.

COMITÈ D’IMATGE

CIMT

Desenvolupa i manté actualitzats els documents divulgatius i corporatius de l’entitat i vetlla per la correcció i l’homogeneïtat de la informació que s’emet pels diferents canals de comunicació de l’Acadèmia

COMITÈ DE QUALITAT I SOSTENIBILITAT

CQS

Grup de treball encarregat de la millora del sistema de gestió de qualitat de l’Acadèmia, seguint el model EFQM i els criteris de sostenibilitat d'acord amb els estàndards GRI

COMITÈ D’EMERGÈNCIES

CEMER

És l’encarregat de vetllar i dur a terme les actuacions en cas de qualsevol emergència i de l’avaluació de riscos laborals i de vigilància de la salut

COMITÈ D’INNOVACIÓ

CINOR

Identifica i fa propostes concretes de millora per optimitzar recursos; promou la innovació en les diferents àrees i millora l'eficiència dels processos que es porten a terme a l'Acadèmia

Conciliació i Beneficis socials

L’Acadèmia disposa d’una sèrie d’iniciatives que faciliten un equilibri saludable entre la vida laboral, personal i familiar, i ha implantat diversos beneficis socials i accions per reconèixer les persones.

La valoració del personal en relació amb aquest conjunt de mesures socials és molt positiva.

Flexibilitat horària
i reducció

De tres hores setmanals al personal major de 60 anys

Ajut econòmic per al personal amb fill

Entre 1 i 18 anys

Reconeixement al compromís amb l'Acadèmia

Aportació extraordinària de fidelitat i permanència a l'entitat

Jornada laboral

Conveni en vigor d'oficines i despatxos de Catalunya amb festa especials per Nadal, Setmana Santa i ponts

Reconeixement mèdic

Per a tot el personal. Voluntari i de periodicitat anual

Descomptes

A actes culturals o d'oci

Assegurança col·lectiva d'accidents

Pòlissa d'accidents que cobreix el personal tant en l'exercici professional com en la vida quotidiana

Programa de formació

Pla de Formació anual

Flexibilitat horària
per visita mèdica

Jornada intensiva

El 85% del personal al període estival (juliol i agost)

Lot de Nadal

Per tot el Personal de l'empresa

Teletreball i
compensació de despeses

Nou

Millora en Conciliació

Festa la tarda de la Diada de St. Jordi i la de la Revetlla de St. Joan

Programa social i Retribució

Retribució fixa
80,77%
Retribució variable
19,23%

Retribució

La Fundació estableix actuacions perquè el seu personal se senti integrat en l’organització amb motivació i fidelització cap a l’entitat.

L’Acadèmia té establert un sistema de retribució variable, com a element de gestió, amb la finalitat principal d’incentivar les actituds i el nivell d’implicació de les persones. La política de retribució variable consta de:

  • Objectius individuals
  • Avaluació de l’actitud personal i implicació en el projecte Acadèmia (AIPA)
  • Valoració de la professionalitat
  • Ajut econòmic per al personal amb fills entre 1 i 18 anys
  • Reconeixement del compromís i la implicació amb l'Acadèmia
  • Compensació de despeses per teletreball
  • Dinars
  • Nivell C de Català

La retribució variable representa un 19,23% del total dels salaris.

Programa social

Aquest curs hem gaudit de l’aperitiu de Nadal amb els nostres companys

Jubilacions

Durant aquest curs acadèmic s’ha jubilat a l’Acadèmia

Oriol Corominas
Coordinador de Manteniment
Departament d’Economia i Administració

Política de seguretat i salut per a les persones

A l’Acadèmia, es vetlla per garantir la seguretat i salut integral de les persones, impulsem la millora contínua de les condicions de treball i, disposem de diferents eines:

  • Existència d’un Comitè d’Emergències permanent
  • Presentacions periòdiques del pla d’emergències i simulacres d’evacuació
  • L’Acadèmia ofereix anualment un reconeixement mèdic al personal
  • Millores contínues als espais de treball i incorporació d’elements ergonòmics i tecnològics
  • Realització periòdica de cursos de Reanimació Cardiopulmonar per al personal
  • Realització de formació en Primers Auxilis
  • Mesuraments mensuals de la qualitat de l’aire a tots els espais de l’Acadèmia
  • Pla de prevenció per a les Filials amb seu pròpia, Girona i el Vallès Occidental

Clima laboral a l'Acadèmia

Les nostres persones

A la Fundació Acadèmia i la F. InterAc Salut, es compta amb un equip de persones compromès que és en part, el responsable dels bons resultats obtinguts i del creixement constant de les activitats i serveis. Aquí teniu algunes dades de l’equip:

Homes Dones Total
Fundació Acadèmia 20 23 43
Fundació Interac Salut 0 5 5
Total 20 28 48

Incorporacions 2023

2
incorporacions de dones
1
incorporació d'un home

Baixes 2023

2
baixes de dones
1
baixa d'un home

Valoració del clima laboral

A l’Acadèmia es realitza periòdicament una enquesta de clima per conèixer la satisfacció i la percepció de les polítiques i accions implantades entre els nostres col·laboradors.

Aquest curs 2023-2024 s’ha estat treballant en el nou model d’enquesta que es posarà en marxa al proper curs.

Formació i desenvolupament professional

A les reunions anuals entre responsables i treballadors (AIPA), es detecten necessitats formatives que s’incorporen al Pla anual de Formació. Aquest curs s’han realitzat diversos cursos de millora d’eines ofimàtiques i de temes tècnics específics de diverses àrees. La formació general s’ha centrat en la comunicació i el lideratge d’equips.

24
dones formades
1.060h
15
homes formats
769h