Qualitat

L’ACADÈMIA SEGUINT LA LÍNIA DE LA MILLORA CONTINUA I LA RESPONSABILITAT SOCIAL CORPORATIVA (RSC), S’HA ADAPTAT A LA NOVA SITUACIÓ PROVOCADA PER LA PANDÈMIA D’UNA MANERA RÀPIDA, ÀGIL i INNOVADORA

PROJECTE RSC

Impacte de la formació de l’Acadèmia de les Ciències Mèdiques en termes de responsabilitat social


El projecte de RSC, en què hi treballen conjuntament la UPC, la URV i l’Acadèmia, ha publicat un article a la revista Annals de Medicina Volum 104 núm.2 2021 http://annals.academia.cat/ (article sencer)


Extracte de l’article:

INTRODUCCIÓ:


RSC : Impacte en la Societat





METODOLOGIA:


VARIABLES


Tipologia d’articles analitzats en l’estudi:

CARACTERÍSTIQUES DE LES INTERVENCIONS FORMATIVES ANALITZADES

Mida de la població d’estudi, nombre de participants en la intervenció formativa, mida del grup de control, metodologia formativa, tipologia de professionals sanitaris i durada de la intervenció.

Metodologia formativa:
Tipologia professionals sanitaris:


RESULTATS OBTINGUTS DE L’ESTUDI

En funció de la metodologia formativa utilitzada

Els estudis que reporten un impacte més elevat són els referits a l’aprenentatge adquirit, seguits pels de la pràctica clínica, sobretot quan s’utilitzen metodologies mixtes de formació.


En funció de la població receptora de la formació

L’impacte de la formació mostra valors més elevats quan l’alumne percep que adquireix nous aprenentatges, seguit de millores en la pràctica clínica i deixant l’impacte en la salut dels pacients més reduït, a causa que només l’11,61% dels estudis tracten aquest tema.

Igualment l’impacte de la formació rebuda pels alumnes és superior quan la >població és homogènia o es tracta de professionals de la mateixa especialitat.

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT FORMATIVA FETA PER L’ACADÈMIA en funció de les enquestes realitzades als alumnes:

Curs 2017-2018: 18 cursos / Curs 2018-2019: 19 cursos

Total: 3.006 hores i 1.086 participants

CONCLUSIONS DE LA PRIMERA PART DEL PROJECTE:

La Formació continua i especialitzada exerceix un impacte en cascada i els seus efectes depenen, en gran mesura, del disseny del cursos (metodologies docents utilitzades, durada de la intervenció i tipologia de participants)

(*) atès que el nombre d’estudis que treballen l’impacte en els pacients representa un baix volum del total d’articles analitzats, de moment el resultat és poc representatiu, pel que es preveu seguir avançant en aquest estudi.

Segells de Qualitat i reconeixements

L’Acadèmia disposa de les següents distincions, que acrediten la seva qualitat i li permeten donar valor afegit als seus socis i sòcies, a les seves Societats i als seus clients i col·laboradors:

Excelencia EuropeaHon CodeCode of Ethics Cens d'entitats de Foment de la llengua catalana

VALORACIÓ DELS SERVEIS I DE LES INSTAL·LACIONS DE CAN CARELLEU:

La valoració dels serveis prestats i la interacció amb els col·laboradors supera en tots els casos el 4 en una escala de 0 a 5.


Valoració serveis

*Nou servei curs 2020-2021

Valoració global-serveis

Valoració de l’Acadèmia - Can Caralleu

La seu de Can Caralleu, continua treballant per a complir les expectatives dels seus assistents i visitants, amb una valoració mitjana de 4,39 sobre 5.

Valoració global de Can Caralleu